Etelka, Aletta
3 °C
4 °C

Kutyának sem kell a Zune

2008.05.28. 07:10
Kapcsolódó cikkek (1)
A Gamestop nem ad el több Zune-t az alacsony keresletre hivatkozva. A készülék nem tudta növelni meglehetősen alacsony piaci részesedését a második generáció megjelenésével sem.

A legjelentősebb amerikai elektronikai üzletlánc-hálózat, a Gamestop úgy döntött, hogy nem forgalmazza tovább a Microsoft zenelejátszóját, a Zune-t. Az ügy hátterében az áll, hogy szinte senkinek sem kellett az iPod-ölőként beharangozott eszköz.

Amíg a készlet tart

A társaság bejelentése szerint addig folytatják a kereskedést, amíg ki nem fogynak a készletek, tehát napokról, esetleg pár hétről lehet szó. Nagy érvágás ez a Microsoftnak, mert a Gamstophoz 5400 üzlet tartozik világszerte, és körülbelül 600 új bolt nyílik idén. Ennek ellenére a redmondi cég bizakodó, legalábbis a sajtóközleményük azt hangsúlyozza, hogy a Best Buy, a Target és a Wal-Mart tovább forgalmazza a Zune-t, és több üzletlánccal is tárgyalásokat folytatnak.

A Zune-család

A még mindig viszonylag nagy lefedettség ellenére a készülék nem tudott átütő sikert elérni a megjelenése óta eltelt másfél év alatt sem. Jelenleg az amerikai piac négy százalékát uralja a Microsoft, míg riválisának, az Apple-nek 71 százalék jutott.

Az NPD piacelemző alig két hete tette közzé elemzését, mely szerint a Microsoft eddig kétmillió Zune-t adott el. A hír egy évvel azután jött, hogy a redmondi cég elérte az egymilliós darabszámot, amihez viszont csak fél évre volt szüksége akkor a lejátszónak. Az újabb egymillióhoz már kétszer ennyinek, 12 hónapnak kellett eltelnie, igaz, a darabszám nagyobbik része november óta, a második generációs és a flashmemóriás készülékek bemutatása óta jött össze.

Az viszont tisztán látszik, hogy a Microsoftnak nem sikerült jelentős sikert elérnie még a továbbfejlesztett modellekkel és szolgáltatásokkal sem, és főleg nem sikerült az iPod pozícióit megingatnia. Főként a Creative rovására szerzett vásárlókat a cég, aminek részesedése a 2007 eleji 4 százalékról mostanra 2 százalékosra olvadt, az Apple viszont csak egy százalékpontnyi veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.