Hortenzia, Gergő
-2 °C
8 °C

Bedrótozott ruhák

2002.08.29. 11:00
Vége a ruhavásárlás közbeni szükségtelen stressznek: a Marks & Spencer áruházlánc a jövőben olyan mikrochipekkel szereli fel termékeit, amelyek jelzik, ha a vásárló nem összeillő ruhadarabokat választott ki magának. A chipek később is hasznosak: figyelmeztetik a vigyázatlan tulajdonost, ha mosáskor véletlenül nem a megfelelő programra állította mosógépét.
A Marks & Spencer (M&S) áruházlánc mostanában reneszánszát élő, a londoni Kensington High Streeten található üzlete komoly beruházásra vállalkozott: olyan mikrochipekkel szereli fel árukészletének darabjait, amelyek számos hasznos információval látják majd el a vásárlókat és az áruház személyzetét.

Páratlan lehetőségek

Roger Holmes vezérigazgató a BBC-nek elmondta, hogy mindenképpen ki szeretné használni a technikai fejlődés nyújtotta páratlan lehetőségeket. Úgy gondolja, hogy a közeljövőben már az élelmiszerek csomagolásába helyezett chipek figyelmeztetik majd az áruházak dolgozóit, hogy a termékek szavatossága lejárt, már nem hozhatók forgalomba. Ráadásul az árucikkeket is nyomon lehet így követni a szállítás és raktározás során.

Modern termékek modern embereknek

A ruházatba rögzített chipek lehetővé teszik, hogy a vásárlók a próbafülkében ellenőrizzék, hogy a megvásárolni kívánt ruhadarabok mennek-e egymáshoz, vagy a rajtuk lévő többi ruhához, esetleg valamiért nem illenek össze. A chip vásárlás után is benne marad a ruházati cikkben, és továbbra is hasznos szolgálatokat tesz tulajdonosának: például figyelmezteti őt, ha mosáskor véletlenül rossz programot állított be mosógépén.

A mikrochipek alkalmazását egyébként már más cégek is fontolgatják. Hozzáértők szerint az áruházláncak nagyon helyesen teszik, hogy a modern technikát is kezdik beépíteni kínálatukba, hiszen a mai fiataloknak, a vásárlók új generációjának pontosan erre van szüksége.

Mindent a vásárlóért

A M&S további high-tech újdonságokkal is el szeretné kápráztatni vásárlóit: miközben folytatódik a mikrochipek fejlesztése, a cég szakértői már újabb innovációkon törik a fejüket. Hatalmas üzleti sikert várnak például a mosható szmoking bevezetésétől, a praktikus ruhadarabbal a közeljövőben árasztják el üzleteiket. De az áruházakban már most is kaphatók az űrkorszakhoz méltó termékek, például vasalásmentes ingek, lábszagűző zoknik, fenékformáló "csodapopsi" harisnyák nők számára és fényesítést nem igénylő cipők.

A cég hagyományosan elöl jár az újítások terén: a M&S mutatta be például 1952-ben a később hatalmas karriert befutott nylont, és már a hetvenes években árultak üzleteiben színtartó anyagú ruhákat és külön megvásárolható zakókból és pantallókból álló ún. mix-and-match öltönyöket. A cég egyébként egy 80 főből álló kreatív csoportot alkalmaz, amely állítólag a világ legjobb szakembereiből verbuválódott.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?