Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Apróbetűs szöveg veszélyezteti a brit légiközlekedést

2002.05.24. 09:21
Egy brit számítástechnikai szaklap értesülései szerint a vadonatúj swanwicki légiirányítási központban (NATS) hamarosan tesztek kezdődnek az új, jobb írásképet adó képernyőkkel. Eközben a NATS és a civil légügyi hatóság (CAA) egyaránt cáfolták, hogy a számítógépes hiba veszélyeztette volna a légtér biztonságát.
Nagy-Britannia vadonatúj légiirányítási központjának számítógépes képernyőin olyan apró betűkkel jelennek meg a feliratok, hogy a swanwicki légiirányítók már több alkalommal téves magassági értéket diktáltak a repülőgépek pilótáinak. A Computer Weekly szaklap csütörtöki számában számolt be erről, a Hampshire grófságban működő központ egyik bizalmas jelentésére hivatkozva.

Elirányították

Az idézett jelentés szerint egy esetben egy Glasgow-ba (Skócia) tartó gépet Cardiff-be (Wales) küldtek, mert az irányítók a képernyőn nem tudták megkülönböztetni a két cél kódnevét. Szoftveres problémák miatt az elmúlt hétvégén a Swanwick központ teljesen lebénult. Ennek eredménye többórás késések és törölt járatok voltak.

A 623 millió fontért (996 millió euró, 241,8 milliárd forint) felépült National Air Traffic Services (NATS) központ január óta üzemel, és az üzemeltetése teljesen magánkézben van. Az indulás óta a számítógépes rendszerben már három komolyabb meghibásodás volt.

Új képernyőket tesztelnek

A számítástechnikai szaklap értesülései szerint hamarosan tesztek kezdődnek az új, jobb írásképet adó képernyőkkel. Eközben a NATS és a civil légügyi hatóság (Civil Aviation Authority, CAA) egyaránt cáfolták, hogy a számítógépes hiba veszélyeztette volna a légtér biztonságát. A Computer Weekly szerint azonban maguk a légiirányítók is biztonsági szempontból aggályosnak minősítették a problémát.