Albert, Lipót
2 °C
12 °C

Történelmi csúcson az AMD

2007.02.03. 14:31
Erősödés az asztali gépek piacán, ugyanez a laptopoknál, gyengülés a szervereknél: az AMD részesedése a processzorpiacon még sosem volt ekkora. Az Intellel folytatott kemény verseny viszont elvitte a profitot.

Sosem volt még olyan nagy az Advanced Micro Devices (AMD) részesedése az x86-os mikroprocesszorok piacán, mint a tavalyi negyedik negyedévben – ez derül ki a Mercury Research most publikált gyorsjelentéséből. A piackutató ezzel minden bizonnyal jobb kedvre derítette az Intellel közel negyven éve viaskodó kisebbik chipgyártó vezetőit, akik a múlt hét óta az árversenyben megtépázott árbevétel és az ATI-akvizíció miatt súlyos mínuszba forduló eredmény felett szomorkodtak.

Egyre feljebb

A jelentésben szereplő adatok szerint az AMD – az egy évvel korábbi 23,3 százalékról – történelmi rekordra, 25,3 százalékra tornászta fel részesedését a tavalyi utolsó trimeszterben. Ezzel párhuzamosan az Intel piacrésze 76 százalékról 74,4-re esett vissza. A szerverprocesszorok szegmensében a kisebbik gyártó rontott pozícióján: itt a harmadik negyedéves 23,6 százalékról 22,2 százalékra apadt a részesedése (amely egy évvel korábban viszont még csak 16,4 százalék volt.) Az Opteronok árának csökkentése sem tudta tehát ellensúlyozni a rivális új, Core architektúrára épülő, két- és négymagos Xeonjainak térnyerését. A szegmensben egyébként mindkét gyártónak sikerült a közelmúltban új partnereket szereznie: az AMD a Dellt győzte meg, az Intel pedig a Sunt állította maga mellé.

Jól szerepelt viszont az AMD az asztali és a noteszgépek piacán. Az előbbiből 29,1 százalékos, az utóbbiból pedig 19,4 százalékos szeletet hasított ki (az egy évvel ezelőtti 24,4, illetve 15,1 százalék után). Minthogy a processzorpiaci tortából csupán morzsák jutnak más gyártóknak – ilyen a tajvani VIA Technologies és a bizniszből már kiszállt Transmeta –, az AMD egyértelműen az Inteltől lopott részesedést – magyarázta a piackutató.

„A hordozható processzoraik különösen jól fogytak az elmúlt negyedévekben, ami annak köszönhető, hogy meggyőzőbb termékekkel (Turion 64) jelentek meg, és sok energiát fordítottak arra, hogy a gyártókat rábeszéljék: használják is fel ezeket”, mondta Dean McCarron, a piackutató elemzője.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?