További Hardver cikkek
![]() |
Tessék kapaszkodni! |
Csodás gyógyulás
Az úttörők, Jaron Larnier és Char Davies, úgy gondoltak az általuk kifejlesztett virtuális valóságra, hogy annak egyetlen célja az esztétikai élmény, a gyönyörködtetés. A résztvevő egy ilyen valóságban nagy mennyiségű fényjelenségen lebegett keresztül, mintha egy három dimenziós trippes Winamp pluginbe került volna. A kilencvenes évek elején pirkadó lelkesedés idején, szinte minden valamire való magazin címlapján megjelentek egyszer.
![]() |
Mélynyomóra épített helikopterülés Vietnám-szimulációhoz |
1995-ben nagy érdeklődést kiváltó tanulmányt közöltek sikeres virtuális valóságterápiájukról. A tanulmány hatására, az olasz Giuseppe Riva, aki addig szemkövető rendszerek alkalmazásával idegrendszeri sérülésekkel kapcsolatos kutatást végzett, átállította gépeit és programozni kezdett. 1997-ben sikeresen gyógyított meg egy arachnofóbiás hölgyet.
VR-t minden háztartásba!
![]() |
Olcsó sisak |
Ma az asztali számítógépek piacán kitörni készülő árháború közvetlen közelségében, tizedakkora befektetéssel - háromezer dollárból - megoldható egy VR-terápia hardverigénye. Elterjedésének egyetlen akadálya - véli Larnier -, hogy a pszichiáterek nagy általánosságban rühellik a számítógépeket.
Virtuális tömegek, azoknak akik félnek emberek előtt megszólalni. Virtuális pókok arachnofóbiásoknak. Virtuális síugrás tériszonyosoknak. Virtuális csatajelenetek a veteránoknak és gamereknek. Egyedül Amerikában húszmillióan szenvednek olyan mentális problémák miatt, amelyeket a virtuális terápia sikeresen gyógyíthat.