Online kereskedelem: jó nyarat zárnak az amerikaiak
A ComScore hétfőn közölt felmérése szerint július és augusztus folyamán 14 százalékkal nőttek az online eladások az Egyesült Államokban. Az amerikaiak online költése - az utazási szektor nélkül - az piackutató vállalat szerint így a tavalyi 45-ről 50 milliárd dollárra emelkedik. Az online utazási biznisszel együtt 2002-ben 85 milliárd dolláros bevétel várható. A tavalyihoz képest idei első negyedévben harminc százalékkal nőtt az interneten bonyolított fogyasztás - magyarázta Gian Fulgoni a TechWebnek.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium múlt heti közleménye szerint az offline kiskereskedelmi eladások 0,4 százalékkal nőttek augusztus folyamán.
A ComScore 1,5 millió felhasználó tevékenységét vizsgálja. Fulgoni elmondta: 2001 januárjáig visszamenő adataik nyomán arra jutottak, hogy az online fogyasztás alakulása az ipari Dow Jones index alakulását követi - az internetes költések változása körülbelül két héttel korábban mutatják az ipari átlagárfolyamot. "Az online trendek az egész gazdaság trendjeit tükrözik." - vélekedett Fulgoni.