A cseh internetezők ötöde már vásárolt a neten
Csehországban az internetet rendszeresen használók mintegy húsz százaléka már legalább egyszer vásárolt is valamit a hálón. Ugyanakkor a pénzügyi szféra elektronikus szolgáltatási lehetőségeit az internetezők egyhatoda próbálta ki. Leggyakrabban bankkártyahasználatról, illetve pénzátutalásról van szó - derült ki a Taylor Nelson Sofres Interactive (TNSI) ügynökség felméréséből. A csehek az internetes boltokban leginkább könyveket, hanghordozókat és hardvereket vásárolnak. Ezek a termékek a világhálón 10-15 százalékkal olcsóbbak, mint a rendes üzletekben. Továbbra is a kis értékű vásárlások a jellemzőek, ami azt bizonyítja, hogy az emberek még mindig nem bíznak a internetes üzletekben - jelentette ki Martin Hosek, a TNSI munkatársa. Csehországban jelenleg minden negyedik családban van számítógép, de a családok csupán nem egészen öt százaléka rendelkezik internetes kapcsolattal.