A számítógépes oktatás nem javítja a teljesítményt
A felmérés két fő eredményt adott. Először is kiderült, hogy a tanítási módszerek nem változtak lényegesen az új eszköz bevezetése nyomán; másodszor, a kutatók kénytelenek voltak megállapítani, hogy a komputeres diákok eredményei nem jobbak, sőt rendre rosszabbak, mint a hagyományos módon tanuló diákokéi.
A tanulmány szerzői három lehetséges magyarázatot említenek. Az első elméleti lehetőség, hogy a számítógépek beszerzése más oktatási erőforrásoktól vonta el a pénzt. Ez jelen esetben nem jó kifogás, mert a vizsgált iskolákba adományként (az izraeli lottófogadás bevételeiből) érkeztek a komputerek, így nem érintették azok normális költségvetését. A másik lehetséges magyarázat szerint időre van szükség ahhoz, hogy a komputerek érezhetően befolyásolják az oktatás színvonalát. Ez azért kétséges, mert a gépek elég régen voltak az iskolákban ahhoz, hogy integrálódjanak az oktatásba. Végül a harmadik, a legkézenfekvőbb feltevés szerint a komputerek nem jobb és nem rosszabb tanítási segédeszközök, mint bármi más.