A noteszgép javítja a tanulók teljesítményét
A laptop számítógépek alkalmazása a tanításban a jelek szerint javítja a tanulók eredményeit. Erre az eredményre jutott egy három éven át folytatott felmérés, 400 német gimnazista bevonásával. A Focus hírmagazin vasárnap kivonatosan ismertette az eredményeket. A Bertelsmann alapítvány vizsgálata arra mutatott rá, hogy lényegesen javultak a tanulók kulcsfontosságú képességei, például a kooperatív munkához való hozzáállás és az önállóság szintje.
A berlini szabadegyetem médiaközpontjának kutatói arra a következtetésre jutottak, hogy a vizsgált tanulók egy noteszgép segítségével "lényegesen jobb eredményeket értek el a németórán és a matematikai problémák megoldásában", mint a kontroll csoport tagjai. A tanulmány szerint a laptoppal felszerelt osztályokban kiegyenlítődött a fiúk különben jól megfigyelhető fölénye a számítástechnikai kérdésekben.