Fellendülés a mobilpiacon
A piacvezető Nokia 37,4 millió készüléket adott el a végfelhasználóknak a harmadik negyedévben, 13,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és a piaci részesedése 35,9 százalékra nőtt 34,1 százalékról. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában megszerezte a piac több mint 50 százalékát, ez először történt. A Nokiát a drágább, többet tudó, színes képernyős készülékek iránt Nyugat-Európában növekvő kereslet segítette, a Gartner Dataquest szerint. Ebben a Nokia úgyszólván csak saját magával versenyez - írták az elemzők.
A világon második helyezett amerikai Motorola eladásai csak 2,4 százalékkal nőttek, 15 millió készülékre. A dél-koreai Samsung 52,4 százalékkal 11,06 millióra növelte értékesítését, első ízben szerezve meg a piac több mint 10 százalékát. A német Siemens 12,9 százalékkal 8,1 millióra növelte eladott készülékei számát, és 7,8 százalékos volt a piaci részesedése. A svéd Ericcson és a japán Sony mobilkészülék-gyártó vegyesvállalata visszaesett, 43 százalékkal kevesebb készüléket adott el, mint a tavalyi harmadik negyedévben.