Oroszország amiatt is aggódik, hogy az ISS jelenlegi legénységének távozása után nem lesz utánpótlás, tehát az űrállomás üresen marad. Az orosz hivatalnokok szerint ezzel teljesen kudarcra ítélnék a tizenhat nemzet által támogatott projektet.
A Föld körül keringő űrállomás első legénysége 2000-ben foglalta el a helyét, és az óta többnyire az Egyesült Államok űrsiklói szállították oda az ellátmányt, az orosz űrhajók csak másodlagos szerepet töltöttek be. Most azonban kényszerpihenőre küldték a megmaradt három űrsiklót, így csak a Progress szállítóhajók és a Szojuz személyzeti kapszulák segítségével lehet kapcsolatot tartani az ISS-el.
Az orosz űrhivatal illetékesei elmondták: képesek lennének átvenni az elsődleges szerepet, amennyiben az Egyesült Államok és a többi partner pénzt ajánlana fel nekik, amelyből több űrhajót építhetnének. Elmondásuk szerint már tárgyalnak a NASA-val arról, hogy miként lehet űrsiklók nélkül üzemeltetni az állomást.
Az új kihívás felélesztené az orosz űripart
A várható új megrendelések valószínűleg felébresztenék a volt szovjet űripar óriáscégeit, melyek többsége a korábbi pénzügyi források töredékéből kénytelen gazdálkodni. Új űrkapszulákra nagy szükség lenne, ugyanis Oroszországnak jelenleg csak annyi Szojuz áll rendelkezésére, amennyivel évente csak kétszer lehet leváltani a személyzetet.Egy Progress űrhajó megépítése 22 millió dollárba kerül, a Szojuz azonban egy kicsit drágább. Átlagosan másfél két évet vesz igénybe egy űrhajó megépítése. Jurij Szemjonov, a Progress és Szojuz űrhajókat építő RKK Energija vállalat vezérigazgatója elmondta: több pénzre van szükségük a termelés ütemének felgyorsításához.
Az űrálomás ráadásul úgy van megtervezve, hogy nem lehet üresen hagyni. Pavel Vinogradov űrhajós, aki részt vett a NASA-val folytatott rágyalásokon úgy gondolja, hogy az USA nem hagyna tönkremenni egy több milliárd dolláros berendezést.