Azonosító az online forgalmazott zenéken is

Reuters
2003.02.11. 14:29
Az online zeneforgalmazók is elláthatják termékazonosítóval a forgalomba hozott zeneszámaikat a jövőben. A GRid (Global Release Identifier) a CD-k vagy kazetták vonalkódos termékazonosítójával rokon. A számot a zenefájlban rögzítik, minden egyes dal kaphat saját azonosítót. A GRid révén lehetőség nyílik arra, hogy a jogvédők és egyéb szervezetek figyelemmel kísérjék, mennyi fogyott az internetes zeneboltokban egy adott dalból, az előadók és zeneszerzők pedig ez alapján kapják meg az őket illető jogdíjat. A Grid-rendszer önkéntes alapon működik majd, a terjesztők évi 245 dollárért bármennyi dalt elláthatnak ilyen azonosítóval. A lemezgyártók szövetsége (International Federation of Phonographic Industry, IFPI) és az amerikai hanglemezkiadók szövetsége (Recording Industry Association of America, RIAA) az utóbbi két évben fejlesztette ki a technológiát.

A Meta továbbra is korlátozza az Index Facebook elérését, így hiába követ minket, híreink nem követik Önt. Facebook-videón mutatjuk, mi lehet ennek az egyik ellenszere, de ha első kézből akar értesülni a legfontosabb hírekről, töltse le az applikációnkat az App Store-ból vagy a Google Playből, illetve kövesse Twitter-csatornánkat!



  • Eladnék
  • Hírek