Azonosító az online forgalmazott zenéken is
Az online zeneforgalmazók is elláthatják termékazonosítóval a forgalomba hozott zeneszámaikat a jövőben. A GRid (Global Release Identifier) a CD-k vagy kazetták vonalkódos termékazonosítójával rokon. A számot a zenefájlban rögzítik, minden egyes dal kaphat saját azonosítót. A GRid révén lehetőség nyílik arra, hogy a jogvédők és egyéb szervezetek figyelemmel kísérjék, mennyi fogyott az internetes zeneboltokban egy adott dalból, az előadók és zeneszerzők pedig ez alapján kapják meg az őket illető jogdíjat. A Grid-rendszer önkéntes alapon működik majd, a terjesztők évi 245 dollárért bármennyi dalt elláthatnak ilyen azonosítóval. A lemezgyártók szövetsége (International Federation of Phonographic Industry, IFPI) és az amerikai hanglemezkiadók szövetsége (Recording Industry Association of America, RIAA) az utóbbi két évben fejlesztette ki a technológiát.