Még mindig sokan tartanak a netes vásárlástól
A NRC-TNS kutatási adatai alapján megállapítható, hogy a gyakori - hetente többször - internetezők több mint egyharmada (37,1 százalék) már rendelt valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten keresztül (interneten történő rendelés alatt itt azt értik, amikor a fizetés maga hagyományos módon történik, például boltban, értékesítési helyen). A megkérdezettek csekély százalékának, (mindössze 1,1 százalék) volt inkább negatív, míg 28,3 százalékának inkább pozitív tapasztalata.
A válaszadók több mint fele már vásárolt az internet segítségével; ami a rendeléstől annyiban tér el, hogy ez esetben a fizetés maga is online módon - számítógépen, illetve telefonon keresztül vagy utánvétellel - történik. Ez az arány azért ilyen magas, mert az olyan, néhány száz forintos rendelés vagy vásárlás, mint például a csengőhangletöltés is ebbe a kategóriába tartozik. Róluk is elmondható, hogy nagy többségük (46,5 százalék) inkább pozitív tapasztalatokat szerzett, és csak igen elenyésző hányaduk (1,9 százalék) vélekedett negatívan. Ennek ellenére azonban még mindig sokan vannak, akik aggódnak az online vásárlás veszélyei miatt, jelezte Klenovszki János internetkutató.