Óriási optimizmust sugároz a Yahoo!
A nagy cégek kezdik felfedezni az online hirdetési piacban rejlő lehetőségeket és mi is sokkal jobban ki tudjuk elégíteni az igényeiket, közölte Terry Semel, az egyesült államokbeli Yahoo! vezérigazgatója. A világ leglátogatottabb weboldalát üzemeltető társaság árfolyama több mint 10 százalékkal, 53,46 dollárra ugrott meg, miután a cég nemcsak a vártnál lényegesen jobb első negyedévi eredményekkel rukkolt elő, de megemelte egész évi árbevételi prognózisát is. A kurzus 2000 novembere óta nem volt ilyen magas, ami nyilván szerepet játszik abban, hogy a részvényét a Yahoo! május 11-jétől 1:2 arányban felaprózza.
Az első negyedévben a Yahoo! hirdetési bevétele éves összevetésben majdnem a duplájára, 550 millió dollárra, nettó nyeresége pedig több mint a duplájára, 101 millió dollárra, részvényenkénti profitja 8-ról 14 centre ugrott. A cég a folyó negyedévben 580-615 millió dollár hirdetési bevételt vár, a teljes évben a 2,4-2,5 milliárd dollárt.