Élre tört a Samsung az LCD-gyártásban
A dél-koreai Samsung LCD az idei első negyedévben átvette a piacvezetést a folyadékkristályos PC-képernyők világpiacán a szintén dél-koreai LG Electronics és a holland Philips Electronics 50-50 százalékos tulajdonú vegyesvállalatától, az LG.Philipstől, derül ki az amerikai DisplaySearch piackutató cég jelentéséből. A Samsung LCD az első három hónapban 2,4 milliárd dollár értékben adott el nagy felbontású képernyőket, ami ágazati rekordot jelent, és félmilliárddal meghaladja a rivális társaság árbevételét. Nagyobb méretű képernyőkből 7,5 millió, kisebbekből 8,8 millió darabot adott el a Samsung.
Az LG.Philips számára a hír nem a legjobbkor jött, ugyanis épp most folynak az egymilliárd dolláros első nyilvános részvénykibocsátásának előkészületei. A DisplaySearch prognózisa szerint az idén az asztali LCD-monitorok globális értékesítése 20 milliárd dollár lesz, notebook-képernyőket pedig - ebben a kategóriában már korábban is a Samsung vezetett - 11 milliárd dollár értékben fognak eladni a gyártók. A legnagyobb, 48 centiméternél kezdődő átmérőjű képernyők piacán az LG.Philips még őrzi elsőségét, de Ross szerint ez várhatóan csak 2005-ig lesz így, amikor a Samsung és a japán Sony Corp. vegyesvállalataként megkezdi működését a világ legnagyobb képernyőüveggyára.