Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Megkérdőjelezték a Google kibocsátásának árazását

Napi Gazdaság
2004.07.29. 09:23
A Google tegnap tartott zártkörű befektetői találkozója nem zajlott éppen zökkenőmentesen. A társaság meghívására 850 jövőbeni befektető érkezett, ám a lelkesedés hangjai közé egyéb felhangok is vegyültek. A Google ugyanis a techboom időszakában mindennapos első napi árrobbanást újszerű beárazási módszerrel, a "holland árveréssel" kívánja elkerülni.

A módszer lényege az, hogy a Google által megadott árfolyamsávon belül, amely 108 és 135 dollár közé esik, mindenki maga mondja meg, mennyit kíván adni a papírokért, majd a legalacsonyabb, még érvényben lévő árfolyamon értékesítik az egész pakettet. Ugyanakkor - és ezt meg is említették a befektetők tegnap a New York-i Waldorf Astoriában tartott összejövetelen - számos befektető emiatt a rendszer miatt a legmagasabb árat adja majd meg, hogy mindenképpen részvényhez jusson, ami nem kívánt túlértékelődéshez vezethet, s így az első kereskedési napon akár komoly zuhanást is produkálhat az árfolyam.

A holland aukcióval mindenesetre csak jól járhat a Google, hisz amennyiben a felső határ közelében lévő árfolyamon sikerül értékesíteni a papírokat, akár 3,3 milliárd dollár is befolyhat a céghez, míg a társaság piaci kapitalizációja elérheti a 36 milliárd dollárt, ezzel alig 1-2 milliárd dollárral marad el a rivális Yahoo!-tól.

A végső kibocsátási árat azonban még jó néhány tényező befolyásolhatja. Egyrészt a Google hétfőn megjelent negyedéves eredményei az eddigi látványos növekedéshez képest jelentős lassulást mutattak, igaz, ezt a cég szezonális hatással magyarázta. A másik kifogásolt tényező az volt, hogy a kibocsátás kapcsán semmiféle előrejelzést nem adott a társaság sem terveit, sem eredményeit illetően, márpedig a dotcom-buktákon edződött befektetők hajlamosak kerülni a "kockázatos" ügyleteket.