A neten keresők kétharmada bedől a reklámoknak
A Google-t, az Ask Jeeveset, a Yahoot vagy más webes keresőket használók 62 százaléka nem tudja megkülönböztetni a valódi találatokat a fizetett hirdetésektől, derül ki az amerikai Pew Internet and American Life Project frissen közzétett felméréséből. Ráadásul a neten kutakodók 68 százaléka elfogulatlan, hiteles forrásként tartja számon a webes keresőket, amelyeknek pedig szinte mindegyike felvonultat úgynevezett szponzorált találatokat. A Pew jelentése szerint ez kifejezetten ironikus, hiszen "a felhasználók csaknem fele állítja: nem használná tovább a netes keresőket, ha azt gondolná róluk, hogy nem tájékoztatnak világosan a fizetett találatok megjelenítésének módjáról". A Pew felmérése szerint egyébként a megkérdezettek havonta átlagosan 43 percet töltenek webes kereséssel, és ebbe az időbe 34 különböző keresés fér bele. A férfiak 40 százaléka, a nők 27 százaléka keres naponta, és az összes kereső negyede próbált már saját magára találni az interneten.