Árpád
-2 °C
4 °C

A Lenovo még csak piacot tart

MTI
2005.08.19. 10:18

Az IBM PC-üzletének megszerzését követő első száz napját óvatosan értékelte a kínai Lenovo, saját gyártmányaként forgalmazott "Think" márkájú notebook-jainak vevőelégedettségi mutatói közelítettek valamit a Dell és a HP hasonló gépei elégedettségi mutatóihoz. A kínai Lenovo számítástechnikai nagyvállalat május elejével zárta le az amerikai IBM PC-gyártó részlegének felvásárlási ügyletét és ígérte: heteken belül már Lenovo márkanév alatt dob piacra új korszerű számítástechnikai termékeket. Az ügylet értéke 1,75 milliárd dollár volt, általa a Lenovo nem csupán Ázsiai első, de a világ hármas számú PC-gyártójává lépett elő. A kínai vállalat által közölt tájékoztatás szerint akkor három befektetői vállalkozás is tőkéstárssá vált a Lenovoban, összesen 350 millió dollár erejéig, és résztulajdonosa maga a kínai kormányzat is.

A vállalatnak keményen kell dolgoznia, hogy az idei év első negyedében piacából elvesztett részesedését visszaszerezze, elsősorban azzal, hogy PC-it az amerikai piacon is sikerrel értékesítse, anélkül, hogy önálló kiskereskedelmi hálózatot nyitna ott. A hosszú távú cél vezetővé válni a világpiacon - hangsúlyozzák a szakértői nyilatkozatok. Nem lesz könnyű, mert ehhez a fentnevezett két óriás valamelyikének piaci erejét kell legyöngíteni. A jövő hónapban jönnek ki a főként multimédiás megoldásokra hangolt széles képernyőjű ThinkPad Z családdal 1200 és 1500 dollár közötti áron, afféle kísérleti nyúlként, elsősorban a kisvállalkozásokat célozva meg. Az új PC-ket a jövő év elejére ígérik.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?