Ötödével több mobilt adtak el
A piacvezető, a finn Nokia 60,8 millió készüléket értékesített a negyedév folyamán, ami 31,9 százalékos piaci részesedést biztosított számára, néhány százalékponttal magasabbat az első félévinél és az egy évvel korábbinál, mindezt sikeres modellváltásának és agresszív árpolitikájának köszönhetően. A Motorola jól szerepelt elsősorban a különösen sikeres RAZR modelljének köszönhetően. Piaci részesedése 17,9 százalékra nőtt az első negyedévi 16,8 százalékról és az előző év második negyedévi 15,7 százalékról. Európában a Motorola volt a második legkeresettebb márka, ami igen szép eredmény az előző évi ötödik helyhez képest. A néhány negyedévvel ezelőtt még a Motorola második helyezését veszélyeztető Samsung Electronics piaci részesedése 12,8 százalékra csúszott vissza az első negyedévi 13,3 százalékról. Az LG Electronics, amely a Samsunghoz hasonlóan nemrégiben még lendületes növekedésnek örvendhetett, a növekedési ütem lényeges csökkenését volt kénytelen tudomásul venni. 6,5 százalékos piaci részesedést vívott ki magának a második negyedévben, nagyobbat az első negyedévi 6,2 százaléknál és a tavalyi 6,1 százaléknál. A mobil készülékek forgalma - Japánt kivéve - minden egyes nemzeti piacon növekedett.