Nem a készülék rossz, hanem a vásárló képzetlen
A meghibásodottnak vélt termékek felét a vásárlók kizárólag azért viszik vissza a boltba, mert nem tudják működésbe hozni. Ez zömmel a gyártók hibája, akik azonban többnyire alaptalannak minősítik a rossz dizájn miatti panaszokat - olvasható egy holland egyetem tanulmányában.
A vásárlói tudatlanságot valószínűleg az is okozza, hogy az elmúlt években rengeteg újfajta elektronikus kütyü árasztotta el a piacot az MP3 lejátszóktól a házimozikon át a vezeték nélküli audiorendszerekig. A vásárlók lelkesen megvesznek mindent, de nem tudják a szerkezeteket üzembe helyezni és használni- állítja Elke den Ouden, az eindhoveni Műszaki Egyetem kutatója.
Próbálkoznak, aztán feladják
Tanulmánya szerint a vásárlók általában kevés időt szánnak az új szerzemény tanulmányozására és üzembe helyezésére (az Egyesült Államokban például átlagosan legfeljebb húsz percet), aztán feladják.
Ugyanakkor a termékfejlesztők, akiknek a kutató demonstrálta a vásárlók nehézségeit, rettenetesen elcsodálkoztak azon, hogy mi okoz gondot a vevőknek.
Den Ouden asszony egy másik kísérletében a Philips menedzsereinek adott néhányat a cég új termékeiből, hogy használják a hétvégén, s a vezetők frusztráltan érkeztek hétfőn a munkába, mert nem tudtak megbirkózni a feladattal.A tesztelők sokszor a termék leírását sem értették meg.
Elke den Ouden arra jutott, hogy a legtöbb hiányosság a tervezési folyamat legelső szakaszára, a termék meghatározására vezethető vissza.