Bérfagyasztással spórolna a német T-Mobile
A német Verdi szakszervezeti szövetség kritizálja a T-Mobile mobilszolgáltató költségcsökkentési terveit. A DT leánycége a kemény versenyhelyzetre hivatkozva csökkenteni próbálja 9 callcentere költségeit, és ennek érdekében a műszakpótlék leépítését és a bérek 3 éves befagyasztását javasolja az ott dolgozó 2500 munkatársnak.
A megszorítások részét képezik a tavaly megkezdett programnak, amelynek segítségével a T-Mobile 1,2 milliárd eurót próbál megspórolni. A szakszervezetekkel való tárgyalásokon a Telekom oldalát képviselő Holger Kranzusch szerint a T-Mobile callcentere 30 százalékkal drágábban működik, mint a Vodafone esetében.
A bérbefagyasztásért cserében a piacvezető német mobilcég letesz a callcenterek összevonásáról. 2009 közepéig az érintettek felmondási védelmet is kapnak, és a minőség javítására 450 új munkatársat is felvesznek. Mindennek viszont feltétele a Verdi beleegyezése.