Az anyanyelv befolyásolja a matematikai képességet
Másképp számol, aki először angolul tanul meg beszélni, és másképp, akinek a kínai az anyanyelve, figyelték meg kínai kutatók, akik számolás közben mágnesesrezonancia-vizsgálóval elemezték a kísérleti alanyok agytevékenységét. A csoport vezetője, Ji-Jüan Tang, a kínai Dalian Műszaki Egyetem kutatója arról számolt be az amerikai tudományos akadémia kiadványában, hogy az angol anyanyelvűek az agyuk más területét használják számolásra, mint a kínaiak. Ez azt jelzi, hogy a különböző nyelvrendszerek a nem nyelvi jellegű információk feldolgozására is eltérő hatással vannak.
A kutatók szerint a kínai nyelvben használt rövid számnevekből több fér a rövid távú memóriába, és a gyorsabb feldolgozás hatékonyabb agytevékenységre utal. Az anyanyelv mellett a tanulási környezet és a kulturális különbségek is befolyással vannak a matematikai képességére, állítják a kínai tudósok. A non-lineáris vizuális komplexitásukról ismert kínai betűk és az abakusz iskolai használata például elősegíti azt, hogy az egy mentális képet formáljon egy-egy számról. Az ilyen eltérések is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az agy másképp kezelje a matematikai és egyéb kognitív feladatokat, állítja Tang.