Szövetség a kattintásos csalás ellen
Összefognak egymással az amerikai online hirdetési piac legfontosabb szereplői. A létrehozandó új munkacsoport a kattintások számolásának egyértelmű irányelveit fektetné le. A lépésre az érvénytelen illetve csaló átkattintások kirostálása miatt van szükség. A sürgető igényt jelzi, hogy a munkában részt vesz az egymással különben élesen versengő Google, a Yahoo és a Microsoft.
A legfrissebb jelentések szerint 2006 első negyedévében közel 4 milliárd dollárt (850 milliárd forintot) tett ki az amerikai online hirdetési piac. Ebből a legnagyobb részt, mintegy 40 százalékot a keresőoldalak tették ki. A három legnagyobb szereplő a teljes évre számítva összesen 5 milliárd dolláros forgalomra számíthat.
A legutóbbi perek világossá tették, hogy a keresőoldalak számára súlyos érvágást jelenthet a kattintásos csalás. A hirdető versenytársai ugyanis könnyedén összeüthetnek egy olyan automatikus botot, amely irreális forgalmi adatokat generál, és csillagászati reklámköltséget okoz a konkurenciának. A Google a túlzott számlák miatt pereskedő hirdetőinek 90 millió dollárt fizet ingyenes hirdetési lehetőség formájában.
A kattintásos csalás elleni szövetségben szokatlan nyíltsággal próbálják a keresők erősíteni a leendő hirdetők bizalmát. A három nagy oldalon túl az Ask.com, a LookSmart és további munkacsoportok is csatlakoztak a kezdeményezéshez. De akár még egy évbe is beletelhet, amíg gyakorlati eredmény születik, és kialakítják a reklámra kattintás megbízható mérési szabályait.