Egymilliárd dolláros Windows XP-kampány
A Microsoft bejelentette, hogy az Intellel és PC-gyártókkal közösen összesen egymilliárd dollárt fordít Windows XP operációs rendszerének népszerűsítésére. A vezető szoftvergyár és a processzorgyártó együtt mintegy 500 millió dollárt fordít az október 25-én megjelenő operációs rendszer bevezetésére, míg a másik 500 milliót a 600 partnercég - PC-gyártók és kereskedők teszik össze. A Windows XP és a november 8-án piacra kerülő Xbox-játékkonzol promóciójára összesen több mint 700 millió dollárt fordít a Microsoft. A szoftvercég múlt héten adta ki tesztelőinek a Windows XP utolsónak szánt bétaverzióját, egyes források szerint augusztus végére a gyártókhoz kerülhet a végleges oprendszer. A Microsoft egy hete jelentette be a "Windows XP Ready PC"-programot, amelyben meghatározta a szoftver minimális gépigényét (128MB memória, 1,5GB tárhely, legalább 233MHz-es processzor, CD-ROM, előre telepített Windows 2000 vagy ME). Az oprendszer Home és Professional változatban kerül boltokba, utóbbi feljavított hálózati és biztonsági funkciókkal. Kizárólag a Windows XP-vel együtt lesz elérhető az új Windows Media Player, a Bluetooth és az USB 2.0 szabvány támogatása pedig a szoftver megjelenése után várható.