Megtévesztik az internetezőket a keresők?
A legnagyobb internetes keresők megtévesztik látogatóikat, mivel a találati oldalakon külön jelzés nélkül jobb pozicíóban tüntetik fel a fizetett hirdetéseket, állítja a Commercial Alert csoport. A zöldpárti Ralph Nader által alapított szervezet amerikai versenyhivatalhoz beadott keresetében a nyolc legnagyobb kereső üzleti gyakorlatát szeretné kivizsgáltatni. A szervezet azt állítja, a több mint 2 milliárd oldalt és 14 milliárd linket tartalmazó keresők a fizető ügyfelek kedvéért megtévesztik a felhasználókat. A Commercial Alert célpontjában az MSN, a Netscape, a Directhit, a HotBot, a Lycos, az Altavista a LookSmart és az iWon áll. A keresők közül többen elutasították a keresetet, arra hivatkozva, hogy mindig jól megkülönböztethetően feltüntetik, ha szponzorált linkeket tüntetnek fel a keresés eredményei között. A hirdetési bevételek után újabb források után néző keresők két módszert használnak, szponzorált linkeket tesznek a találati oldalak felső régiójába vagy az oldalak gyakoribb indexelését adják el.