Divatosak a popup-hirdetések
A böngészőkablakokat felnyító popup-hirdetések komoly forgalmat generálnak kevésbé ismert honlapoknak is, áll a Jupiter Media Metrix hétfői tanulmányában. Az online piackutató szeptemberi listáján az ABPharmacy.com a 33. helyet érte el, forgalmával megelőzve az iWon.comot és a LookSmartot is. Az internetes gyógyszertár látogatói jelentős részét köszönhette popup-hirdetésének. Ezt a módszert a webkameragyártó X10 futta fel igazán, amely ezzel a trükkel májusban bekerült az öt leglátogatottabb honlap közé. Az ABPharmacy a popup-megoldással loggolja látogatói szokásait, így kiderül például, hogy nagyobb részük a FoxSports.comról, a Fastclick.netról és a Gay.comról érkezett. A konkurens Nielsen/NetRatings piackutató szerint a popup-ablakokra főként véletlenül kattintanak a felhasználók, így az érték könnyen manipulálható. A Jupiter Media Metrix listáján szeptemberben is az AOL Time Warner vezetett 81 millió látogatóval, azt követte a Microsoft 70, a Yahoo 65,6, a Terra Lycos 38 és az X10 34,7 millió találattal. A szeptemberi terrortámadások nyomán 40 százalékkal nőtt a híroldalak látogatottsága. A CNN 24,8 millió olvasóval 141 százalékot javított az előző hónaphoz képest, az MSNBC.com 22,2 millió, a Time.com 9,5 millió, az ABC News 8,99 millió, a NYTimes.com 8,96 millió, míg a Washingtonpost.com 6,8 millió látogatót regisztrált.