Szilvia
5 °C
16 °C

Leállt az adatgyűjtésről a DoubleClick

c|net
2002.01.09. 13:45
A DoubleClick anyagi okokra hivatkozva leállította az internetezők profiljainak gyűjtését. Az "intelligens" célcsoportválasztó szolgáltatás a hirdetésszervező cég szerint nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A 2000-ben indult szolgáltatás a bannerhirdetéseken keresztül figyelte a névtelenül regisztrált internetezők szokásait, és mintegy 100 milliós adatbázist épített ki. A DoubleClicket állami és civiljogi szervezetek is támadták az adatgyűjtés miatt, és ezzel magyarázható, hogy a szolgáltatás nemigen talált vevőkre. A DoubleClick 10-12 dollárért árulta a targetált hirdetéseket ezer oldalletöltésenként, ami közel négyszerese a hagyományos 3 dolláros tarifának. A cég 200-300 százalékkal nagyobb hatékonyságot ígért prémium-hirdetéseire, de elemzők szerint ez nem volt elég meggyőző a hirdetőknek.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?