A Nokia szerint az emberek szeretnék a mobilos reklámokat
A mobilpiac magját alkotó réteg (16-45 éves korcsoport) kíváncsi az m-marketingre, bizonyos helyzetekben még ösztönözné is a termékekről és szolgáltatásokról szóló információ mobiltelefonos terjesztését - áll a HPI Research Group, a Nokiának végzett mobilkészüléken keresztül bonyolítható reklámtevékenységről készített tanulmányában. A 11 országban végzett kutatás szerint a megkérdezettek 88 százaléka pozitívan reagálna arra az m-marketingfogásra, ha egy közeli üzletben beváltható elektronikus vásárlási utalványt kapna mobiltelefonjára. A válaszadóknak majdnem a harmada (31 százalék) még lelkesebbnek mutatkozott, hozzátéve, hogy örömmel fogadna ilyen reklámot. A válaszadókat arról is megkérdezték, elfogadhatónak tartanának-e "bizonyos mennyiségű hirdetést" telefonjukon, amennyiben ez hozzájárulna a mobilszolgáltatás költségeinek csökkentéséhez. Tíz interjúalany közül majdnem kilenc (86 százalék) igennel válaszolt, ami arra utal, hogy az m-marketing még szélesebb körben elfogadottá válhatna, ha a végfelhasználó számára is haszonnal járhat.