Jónás, Renátó
5 °C
18 °C

A Telefónica elvesztette ügyfelei egyharmadát

MTI
2002.02.04. 14:06
A Telefónica spanyol távközlési vállalat ügyfelei egyharmadát veszítette el azután, hogy megszűnt monopolhelyzete. A CMT spanyol távközlési felügyelet adatai szerint mindenekelőtt a Retevision és az ONO vezetékes szolgáltatók súlya nőtt. Az ibériai ország egykori monopolvállalatának piaci részaránya 89,3 százalékra olvadt le. Jóllehet a spanyol telefonpiac már három évvel ezelőtt megnyílt más szolgáltatók előtt, a legtöbb alternatív szolgáltató, mint például a Retevision csak 2001-ben tudott megkapaszkodni a spanyol piacon. Az új szolgáltatók azonban gyorsan behozták hátrányukat. Tavaly januártól júniusig a Telefónica a hazai piacnak még csak a 3 százalékát vesztette el, igaz, ettől máris 10,7 százalékkal csökkent a profitja. A Retevision minden piaci szegmensben több mint egy százalékot szerzett és a piac 3,88 százaléka lett az övé. Az ONO tavaly az első félév végéig piaci részesedését 0,38 százalékról 1,62 százalékra növelte. Az 1998 óta működő vállalat kiütötte helyezéséből a France Télécomhoz tartozó Uni2 távközlési vállalatot mint nagyságra harmadik spanyol telefonszolgáltató. A Uni2 piaci részesedése 1,24 százalékra csökkent. A spanyol ügyfelek elpártolásának oka a Telefónica áraiban keresendő, a konkurencia a helyi beszélgetések tarifáját 5,2 százalékkal, a belföldi távhívások tarifáját 4,5 százalékkal alacsonyabbra szabja, mint a volt állami monopolvállalat.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?