A Telefónica elvesztette ügyfelei egyharmadát
A Telefónica spanyol távközlési vállalat ügyfelei egyharmadát veszítette el azután, hogy megszűnt monopolhelyzete. A CMT spanyol távközlési felügyelet adatai szerint mindenekelőtt a Retevision és az ONO vezetékes szolgáltatók súlya nőtt. Az ibériai ország egykori monopolvállalatának piaci részaránya 89,3 százalékra olvadt le. Jóllehet a spanyol telefonpiac már három évvel ezelőtt megnyílt más szolgáltatók előtt, a legtöbb alternatív szolgáltató, mint például a Retevision csak 2001-ben tudott megkapaszkodni a spanyol piacon. Az új szolgáltatók azonban gyorsan behozták hátrányukat. Tavaly januártól júniusig a Telefónica a hazai piacnak még csak a 3 százalékát vesztette el, igaz, ettől máris 10,7 százalékkal csökkent a profitja. A Retevision minden piaci szegmensben több mint egy százalékot szerzett és a piac 3,88 százaléka lett az övé. Az ONO tavaly az első félév végéig piaci részesedését 0,38 százalékról 1,62 százalékra növelte. Az 1998 óta működő vállalat kiütötte helyezéséből a France Télécomhoz tartozó Uni2 távközlési vállalatot mint nagyságra harmadik spanyol telefonszolgáltató. A Uni2 piaci részesedése 1,24 százalékra csökkent. A spanyol ügyfelek elpártolásának oka a Telefónica áraiban keresendő, a konkurencia a helyi beszélgetések tarifáját 5,2 százalékkal, a belföldi távhívások tarifáját 4,5 százalékkal alacsonyabbra szabja, mint a volt állami monopolvállalat.