Országos adássugárzás emberi beavatkozás nélkül
A Game Channel Televízió olyan számítógépes videórendszer kifejlesztésén
dolgozik, amely önmagát kontrollálva, emberi beavatkozás nélkül sugároz
adást az ország bármely szegletében - az internet segítségével.
A fejlesztési fázisban "On Air"-nek keresztelt rendszer négy központi és
számos alállomás összehangolásával oldja meg a feladatot. A központi
rendszerre minden nap felkerül az aznapi adás anyaga, melyet a sugárzásban
részt vevő településeken elhelyezett alállomások azonnal képesek fogadni.
Az interneten keresztül automatikusan áttöltött anyagot a megadott
időpontban az alállomások egyazon időben indítják. A rendszer számítógépeit naponta többször atomórához igazítják, ez biztosítja, hogy pontosan egyszerre tudjanak működni. Az "On Air" technológiával drasztikusan növelhető a
műholdas analóg és digitális adásokhoz képest a kép-, és hangminőség,
hiszen az adást nem zavarhatják környezeti tényezők, igaz, élő adás
sugárzására - egyelőre - nem használható. Pillanatnyilag több
tömörítő-eljárást kidolgozó céggel folynak tárgyalások, egy azonban biztos:
nem MPEG formátumban fogja a szerver az adásokat tárolni. A kizárólag
számítógépes adásbonyolítás következtében a Game Channel legtöbb műsora nem
a hagyományos "szalagos" műsorkészítéssel készül, hanem egyenesen a
számítógép merevlemezére történik a műsorok rögzítése, és ott folynak a
vágási munkálatok, a montírozás is. A kész anyag kerül az "On Air"
szerverének merevlemezére, ahonnan megtörténik az adástovábbítás. A
rendszer képes a Dolby Digital hang és a Pal Plus rendszerű kép
továbbítására is. Az előreláthatólag 2002 első negyedévében debütáló
rendszer tesztelése jelenleg Windows operációs rendszeren folyik, de az
előzetes eredmények szerint erre a feladatra másik szoftvert kell a
későbbiekben választani, ugyanis a Microsoft programja 100 esetből 21-szer
mondott csődöt, ideiglenesen megbénítva ezzel a hálózat működését.