Népszerűek az online utazási információk
A rendszeresen internetezők több mint 60 százaléka szerzi be utazási információit az internetről, sőt 28 százalékuk a repülőjegyet, szállodát is a világhálón keresztül foglalja le - tájékoztatott British Airways a Nagyutazás.hu-val készített közös felmérése alapján. A felmérésben 600 rendszeres internetezőt kérdeztek meg. Az utazási szokások és az internet magyarországi kapcsolatáról készített felmérésből kiderül, hogy az interneten könnyen beszerezhető áruk és szolgáltatások rangsorában az utazással kapcsolatos vásárlások a negyedik legkeresettebb online termékké léptek elő, a banki szolgáltatások, a könyvek és a zenei árucikkek után. A felmérés adatai szerint az internetes utasok 31 százaléka az úticélra való rákereséssel, 30 százalékuk az utazásra szakosodott oldalakról, 18 százalékuk pedig az utazási irodák oldalairól tájékozódik. Az interneten szörföző magyar utazók preferencia-listáján elsősorban az európai kontinens kedvelt turistahelyei szerepelnek. A leggyakrabban látogatott országok Anglia, Görögország és Spanyolország, ezeket Németország és Franciaország követi. A megkérdezetteknek azonban csak 3 százaléka szervezi és foglalja teljes utazását online módon. Ezt az arányt nem haladja meg a fakultatív programok, autóbérlés és transzferek internetes foglalása sem, az évek óta fokozatosan növekvő tendencia ellenére.