"Kedves barátok! Olvassátok el ezt a levelet, és cselekedjetek gyorsan! Ezt a levelet egy olyan információval küldöm amit egy profi, jó barátomtól kaptam. A Microsoft, és az AOL, a legnagyobb világhálón lévő vállalatok jelenleg, a leggyakrabban használt program Internet Explorer biztonságáért, tesztelték ennek a programnak a beta változatát.
Amikor tovább külditek ezt a levelet az ismerőseiteknek, a Microsoft
leellenőrzi,(mindig h az a fél Microsoft Windowst használ) 2 héten
keresztül. A Microsoft 245.- EUR fizet minden egyes személy után akinek
tovább külditek ezt a hírt. A Microsoft 243.- EUR fizet minden tovább
küldött hírért, és a Microsoft 241.- EUR fizet minden harmadik személynek aki megkapja ezt a
hírt. 2 hét múlva a Microsoft cég e-mailen felveszi veletek a kapcsolatot,
és átutalja az összeget.
Eleinte nekem is kétségeim voltak, amíg 2 hét múlva fel nem vették
velem mailen a kapcsolatot, és rá pár napra át nem utaltak
számomra 24800 EUR t miután tovább küldtem a hírt. Mindenképpen küldjétek tovább ezt a hírt, mielőtt befejeződik az Internet Explorer beta verziójának a tesztelése. Aki mind ezt megteheti nem más mint Bill Gates úr. A marketing összes költsége őt terheli."
Nem, Bill Gates nem utal pénzt, egyáltalán nem, sőt. Kattintson ide, ha érdekli a hoax angol nyelvű változata, illetve olvassa el a cég közleményét, amiben értelmesen megmagyarázzak miért hülye, aki elhiszi:
"A levél tartalma természetesen valótlan, az összes ilyen jellegű spamhez hasonlóan, mely a levelek továbbküldésének darabszámára épít, hiszen ennek a mérésére jelenleg nincs alkalmas megoldás az informatikában. Nemzetközi szinten is számos hasonló kampánnyal találkozhattunk az elmúlt időszakban.
Sajnos teljesen általános jelenségnek mondható, hogy népszerű vállalat vagy közszereplő nevével élnek vissza illetéktelenül. A módszer, amellett, hogy etikátlan és jogsértő, hatalmas mennyiségű, általában kéretlen levélforgalmat, azaz spamet generál. Az Internet használatával való visszaélés ellen, legyen az spam, vagy vírusok terjesztése, a Microsoft minden lehetséges fórumon és eszközzel küzd, hiszen ez a felhasználók érdekeit sérti és az Internet biztonságát, megbízhatóságát veszélyezteti.
A felhasználók többsége mára már tisztában van azzal, hogy egy komoly piaci szereplő nem folyamodik hasonló módszerekhez, tehát a kampány egyszerű hoax, ezért ezen rövid állásfoglaláson túl további lépéseket nincs szándékunkban tenni a szóban forgó e-mail ellen."
Rovataink a Facebookon