Haldoklik az Iwiw?
A számok sokkolóak: míg december első hetében még 41,4 százalékos elérést mutat az Iwiw a magyar netezők körében, karácsony hetében már csak 5,9 százalékot, és azóta is ekörül mozog.
Mivel ez nagyjából egybeesik az Iwiw dizájnváltásával, a neten rögtön elindult két összeesküvés-elmélet is. Az egyik szerint a felhasználók utálják az új felületet és tömegesen hagyják el az Iwiwet, a másik szerint az új dizájnnal járó technológiai váltás, és az ajaxos oldalak bevezetése (a ezzel a technológiával nem kell az egész oldalt újratöltenie a böngészőnek, ha azon változik valami) a töredékére csökkentette az oldalletöltések számát, és ez látszik a Statcounter grafikonján.
Az esetet még furábbá teszi, hogy sem a magyar Webaudit, sem az Alexa, sem a Google szolgáltatása, a Trends nem mutat hasonló csökkenést az Iwiwnél, egyedül a Statcounter, amit egyébként aránylag hiteles forrásnak szokás tartani webes forgalommérésben.
Valójában a Statcounter a közösségi oldalak látogatottságát annak alapján méri, hogy azokra az oldalakra, ahol van Statcounter-mérőkód (ez nagyjából hárommillió weboldal a világ minden táján), mennyien érkeznek az adott közösségi oldalakról. Magyarul nem látogatottságot mér, hanem az iwiwes, facebookos hírfolyamokban előforduló linkekre való kattintásokat. Hogy ez miért esett vissza drámai mértékben a Statcounter mérésében, rejtély, mindenesetre az összes többi forgalomelemző cég mérése cáfolja, hogy ez az Iwiw látogatottságának zuhanását tükrözné.
Az Iwiwnél kérdésünkre elárulták, hogy a Webaudit publikus statisztikái a reálisak, a közösségi oldal forgalma most is nagyjából a december elejei, napi 1,1-1,2 millió látogató között mozog, és a Statcounter mérésében (ami alapvetően csak nagyvonalú becslések megtételére alkalmas) van a hiba. Az iwiwes hírfolyamban a dizájnváltás óta a megosztott linkek és videók, vagyis a kattintható tartalmak száma egyébként nagyjából 10 százalékkal csökkent.
Rovataink a Facebookon