Észak-koreai csokireklám főszereplője lett a miniszterelnök

2014.03.17. 13:22

Ilyen az, amikor keresztezik a matolcsysta simplicityt és a 168 óra képaláírás-rovatát. A kettő nászából frenetikus mémalapanyag született.

Történt ugyanis, hogy feltűnt az utcákon egy, a deskriptív minimalizmus jegyében fogant plakát, amin három dolog látható:

  • 1 db nemzeti trikolor, mint háttérszín;
  • 1 db fénykép Orbán Viktorról;
  • 1 db talpasbetűs felirat, ami tudatja, hogy ez az ember Magyarország miniszterelnöke.

Választási kampány alatt nem ritkák az efféle kép-szöveg-szín kombinációk, de ez a műalkotás nem cselekvési tervet hirdet, csak egy állapotot. A befogadóban persze fölmerülhet, hogy minek óriásplakáton sulykolni tök nyilvánvaló dolgokat, hát csak nem hülyének van itten ő nézve?

Még kiderülhet, hogy ez a Mindennapi tények-sorozat első plakátja (a folytatásban: a bajai halászlé receptje; a gravitációs gyorsulás értéke a 45. szélességi fokon; Simon Gábor bankszámlakivonata), de az is lehet, hogy a miniszterelnökség így próbál segíteni a földönkívülieken, akik elsőként nyilván Orbán Viktort keresnék, miután landoltak a bolygón.

Az internet népe persze sokkal leleményesebb volt. Ők nem találgatták, hogy mi a felvilágosító kampány célja, inkább kisebb-nagyobb módosításokkal egészen új értelmet kölcsönöztek az eredeti műnek. A lelkesedést nyilván az is fűtötte, hogy az egyszerű háttérre könnyebb új üzenetet firkálni, illetve a főszereplő és a háttér is viszonylag egyszerűen módosítható.

És hát ki ne szeretne Orbán Viktorral üzenni a népnek? Vagy Vlagyimir Putyinnal, esetleg Jimi Hendrixszel? Hogy az atomerőmű-hátteres újraértelmezésről már ne is beszéljünk: ha lenne észak-koreai reklámfotója a Milka csokinak, valahogy így nézne ki.