A többségnek nem kell
Bár a hetente legalább egyszer internetező felnőttek 97 százalékának van mobiltelefonja, közel háromnegyedüknek pedig wap használatára is alkalmas a készüléke, csak minden hatodik felhasználó veszi igénybe a szolgáltatást. A magyar internetezők hatvan százaléka – technikai lehetőség vagy érdeklődés híján – egyáltalán nem használja a wapot.
A wap még az internetezők körében sem sikertörténet. Ezt jelzi, hogy míg az internetezők 94 százaléka fontos információforrásnak, 89 százaléka pedig fontos szórakozási lehetőségnek tartja a világhálót, addig a wapról csupán 10, illetve 8 százalékuk vélekedik így.
A NetMonitor kutatás adatai szerint a wapot is használó internetezők csoportja nem mutat jellegzetességeket a hagyományos demográfiai ismérvek – nem, kor, iskolai végzettség stb. – szerint, azaz nem állíthatjuk, hogy a wap-használók inkább budapestiek vagy magas iskolai végzettségűek lennének. A kutatási eredmények szerint a szolgáltatás kedveltségét a felhasználó mobiltelefonjához fűződő viszonya határozza meg.
Kocsmázók
A wap-ot azok a mobilfüggők használják leginkább, akiknek a telefon nem munkaeszközük . Ez a csoport egyrészt rendkívül praktikusnak tartja a mobiltelefonba integrált szolgáltatásokat, másrészt úgy tekint készülékére, mint személyisége elválaszthatatlan részére.
Ezek a mobilhasználók telefonjaik nélkül nem tudják elképzelni mindennapjaikat, ugyanakkor a mobilt a kikapcsolódás és az időtöltés fontos eszközének tartják. Ők olyan telefonra vágynak, amely lehetőleg az összes információs technológiát egyesíti, de az is fontos, hogy a készülék igazodjon személyiségükhöz.
A wapot használó internetezők körében érdekes módon a navigátor a legnépszerűbb. Az útbaigazító szoláltatást, ami segít megtalálni a legközelebbi éttermet, kocsmát vagy bármilyen keresett objektumot, a wapolók 15 százaléka rendszeresen, 48 százaléka alkalmanként használja.
Mozi- vagy koncertműsort 56 százalékuk szokott legalább alkalmanként olvasni, az időjárás felől pedig 54 százalékuk tájékozódik a wapon. Közéleti híreket a wapolók 41, sporthíreket 35 százaléka szokott olvasni, gazdasági információkat pedig egyharmaduk keres. Banki ügyek intézésére, banki információk keresésére a wapolók 38 százaléka használja mobiltelefonját – tíz százalékuk rendszeresen igénybe veszi ezt a szolgáltatást.