Gál
6 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Még nincs vége a mobilcsatának

2003.09.11. 09:39
Az üzleti piacon - legalábbis a legnagyobb fogyasztók körében - érzékelhetően a végéhez közeledik a mobiltelefon-társaságok közötti árverseny. A szolgáltatók a későbbiekben kínáltuk bővítésével kelhetnek versenyre a nagy ügyfelek megtartásáért vagy megszerzéséért - állítja Király István, a Pannon GSM Rt. marketing vezérigazgató-helyettese. A cégek mégsem tekintik lezártnak a piacfelosztást, s információink szerint alkalmaként még arra is készek, hogy - egy-egy nagyobb megrendelés reményében - veszteséggel vállalják el az üzletet.
A három mobilszolgáltató közül a legkisebb üzleti ügyfélkörrel rendelkező, Vodafone márkanév alatt szolgáltató V.R.A.M. Rt. a legelégedetlenebb a kialakult viszonyokkal - nagyobb szeletet akar a tortából. Vitai Attila, a társaság vezérigazgatója úgy véli, hogy tartalékaik még adnak lehetőséget a további árversenyre, ám elismeri, hogy a későbbiekben nagyobb piacformáló szerepe lesz a szolgáltatásoknak, s talán még annál is hangsúlyosabb a személyes kapcsolatoknak. Hasonlóan fogalmaz Winkler János, a Westel Mobil Távközlési Rt. vezérigazgató-helyettese, aki elmondta: a nagyobb gazdasági erőt képviselő szereplőknél nyomottak az árak.

Élesedő harc a kis cégekért

Az árversenyben ugyan még akadnak tartalékok, de ezek bevetésének következménye csak az lehet, hogy a korábbinál vehemensebb harc indulhat meg a kisebb cégekért. A mobiltársaságok különböző szempontok, például a SIM-kártyák száma, forgalom vagy ügyfélérték alapján szegmentálták a vállalkozásokat, s úgy tudjuk, a Westelnél négy körbe sorolják ezeket. Szakemberek szerint egyébként a "kishalak" fajlagosan értékesebbek lehetnek, mint egy-egy nagyvállalati ügyfél, egyebek közözött azért, mert ezeknél kevésbé behatároltak a telefonálási szokások, lehetőségek.

Ami lecsengőben van az üzleti szférában, annak még csak a nyitányát élvezheti a közönség a lakossági szegmensben - véli Király. Ezen piacon a kártyás ügyfelek körében a Vodafone Vitamax Uno csomagja jelentette az első nagy dobást. Erre lépett a Pannon Perfekt, illetve a Westel Dominó Nap termékével. Vitai szerint a Westel és a Pannon már nem nézhette karba tett kézzel a Vodafone piacszerzését (a társaság az év során havonta átlagosan 0,5 százalékkal növelte részesedését). A vezérigazgató nem lát semmilyen akadályt az előtt, hogy a cég folytassa, amit elkezdett, szerinte 2003 a Vodafone éve lesz.

Veszélyes árverseny

Winkler megjegyezte, hogy a Westel minden versenykihívásra válaszol és válaszolni fog a jövőben is, legyen szó tarifáról, minőségről vagy mobil multimédiás fejlesztésről. A Westel vezér-helyettes hozzátette, hogy Magyarországon a lakossági piacon tapasztalható árverseny kezdi meghaladni a nyugati világban megfigyelhetőt, ami viszont veszélyeztetheti a szolgáltatók fejlesztési forrásait, s nem utolsósorban kikezdheti a profitjukat is.

A mobiltársaságok szerint a lakossági piacon zajló árverseny önmagában vélhetően nem lesz hatással az üzleti ügyfelekre, annak ellenére, hogy - mint elismerték - a lakossági körben bekövetkező árcsökkenés apasztja ennek a csoportnak a kedvezményét. Király megjegyezte ugyanakkor: a nagyfogyasztók a többieknél még így is kedvezőbb percdíjakért telefonálhatnak.