Jól megy a Siemensnek
A harmadik negyedév legnagyobb nyertese a világviszonylatban negyedik Siemens volt, amelynek piaci részesedése 9,1 százalékra nőtt a második negyedévi 7,0 százalékról. A vállalat viszonylag olcsó termékei jól fogytak Európában. A Siemens sikere megingatta a világ vezető mobiltelefon-gyártója, a Nokia pozícióit. A Nokia piaci részaránya 34,2 százalékra csökkent az előző negyedévi 35,9 százalékról. A finn gyártó rövid távon 40 százalékos világpiaci részarányban reménykedik.
A Strategy Analytics piackutató intézet pénteken közzétett adatai szerint a harmadik negyedévben 42,1 százalékra csökkent a Nokia egy évvel korábban még 51,2 százalékos, és a második negyedévben is még 48,8 százalékos európai piaci részesedése.
Feltörekvő dél-koreaiak
A Motorola piaci részesedése a harmadik negyedévben 14,7 százalékra nőtt a második negyedévi 14,6 százalékról, de visszaesett a tavalyi 15,8 százalékról. A harmadik helyezett Samsung részaránya a második negyedévi 9,9 százalékról 11,2 szátzalékra emelkedett. Az ötödik LG részesedése 3,8 százalékról 5,3 százalékra nőtt. Az LG a japán-svéd Sony Ericssont ütötte ki az ötödik helyről.
A Nokia mindkét piackutató intézet piaci előrejelzést túlságosan derűlátónak tartja, a Nokia az idén összesen 460 millió készülék eladásával számol csak. A finn mobiltelefon-gyártó riválisai is inkább ezt a számot tartják reálisan elérhetőnek.
A Nokia részvényei a helsinki értéktőzsdén hétfőn 1,4 százalékkal 14,71 euróra csökkentek. A Siemens részvényei Frankfurtban szintén 1,4 százalékkal estek vissza, 62,45 euróra.