Szilveszterre sms-dömpinget várnak a mobilszolgáltatók, írtuk néhány napja, és tessék, bekövetkezett.
Több sikertelennek minősített sms ért célt
Ugyan nem aggódtam, mert nem volt sietős, de arra emlékszem, hogy amint félhangosan magam elé morogtam, hogy már megint nem tudtam elküldeni, olyankor hallótávolságon belül hasonló megállapítások érkeztek.
Aztán minden megváltozott, és egymás után több sikeres üzenetről érkezett jelentés, azokról az üzenettovábbításokról is, amelyeket korábban még sikertelenként könyveltem el. "Nekem is" - mondták felvetésemre aznap éjszaka még ketten.
Öt embernek küldtem sms-t, ami viszont nem csak az öt sms díja, hanem - mondjuk - húszé. Másnap, gyors utánaszámolással nekem az jött ki, hogy a szolgáltató akár négyszeres extrabevételt is bekasszírozhatott.
Ne reménykedjünk, de valaki azért jól jár
Legelőször is a saját mobilszolgáltatóm, a Pannon GSM-től vártam választ, hogy visszatérítik-e ezeknek az sms-eknek az árát. A Pannon kivizsgálná, ha ilyen panasz érkezne hozzájuk, reagált a cég cikkünkre, de ilyen észrevételről nem tudnak. "Ha bizonyíthatóan az említett téves visszajelzés következtében történik a többszöri üzenetküldés, úgy az ügyfél számára természetesen jóváírjuk a panaszolt sms-ek díját" - olvasható a közleményben. A T-mobilehez sem érkezett a cikkben fölvetett ügyben panasz. A Vodafone nem válaszolt kérdésünkre.
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség első felvetésemre annyit közölt, hogy úgy lenne tisztességes, hogy amennyiben a szolgáltatók kiszámlázzák a többször is elküldött sms árát, akkor visszafizessék. Siklósi Máté szóvivő szerint azonban nehéz bizonyítani, hogy azok az sms-ek valóban azok-e, amiknek látszanak. Nekem ugyan tanúim vannak, de hogy kik azok, arra már nem emlékszem.