Visszakövetelhető a többször és feleslegesen elküldött szilveszteri sms-ek díja, derítette ki az Index. Hétfőn beszámoltunk arról, hogy az év utolsó napjának éjszakáján csak többszöri, eredménytelennek tűnő próbálkozás után jelezte vissza a mobilszolgáltató, hogy az üzenetet sikeresen eljutott barátunkhoz, barátnőnkhöz, szüleinkhez.
Többször elküldeni
Kiderült azonban, hogy egy átverés áldozatai voltak mindazok, akik folyamatosan ugyanazt az üzenetet próbálták elküldeni. A rendszer ugyanis a valóságban elküldte az üzenetet azokban az esetekben is, amikor a telefonunkra sikertelen üzenetküldésről érkezett jelentés. A nyilvánvaló kellemetlenség mellett ez azért sem mellékes, mert ugyanazt a szöveges üzenetet a hó végén többször is kiszámlázhatják.
Hétfői cikkünk után olvasóink hasonló tapasztalataikat tömegével osztották meg velünk. Volt, akit a szilveszeri üzenetdömping hatására barátai alkoholos befolyásoltsága felől érdeklődve hívtak fel telefonon. Viszont a levelekből az is kiderült, hogy ez a mizéria kizárólag a Pannon GSM előfizetőivel fordult elő.
Kellemetlenséget túlélni
A félreértések elkerülése végett azért mind a három szolgáltatót felhívtuk, hogy miként látják a rendszer szilveszteri működését. A Vodafone-tól még nem kaptunk hivatalos tájékoztatást. A T-mobile hálózatában nem volt fennakadás, írta közleményében a cég, amelyhez egyetlen panasz sem érkezett. És mit szól a Pannon GSM a kellemetlenséghez?
A Pannon GSM vélhetően mindazok panaszát várja, akikkel hasonló eset előfordult, mert szűkszavú közleményéből csak annyi tudható, "ilyen eseteket csak konkrét előfizetői szám, időpont ismeretében" tudnak kivizsgálni. "Minimális számú panasz érkezett ezügyben, azokat minden esetben elbíráltuk, és ahol bizonyíthatóan jogos volt, ott természetesen kompenzáltunk" - írta a társaság.