Órákon belül eredményt hoz
A szolgáltató a szituáció súlyosságát felismerve azonnal cselekedett. A szöveges üzeneteket fél órán belül kiküldték, azonban nem az összes - több mint egymillió - előfizetőjüknek, hanem csak néhány ezernek. Ez azonban éppen elég volt ahhoz, hogy néhány órán belül több tucat ember jelentkezzen Choudhary telefonján az önkéntes véradásra.
"Eleinte arra gondoltunk, hogy másnap a rádiókban és az újságokban egy hirdetésben is megpróbálunk segítséget kérni, de végül az SMS sokkal gyorsabb és hatékonyabb megoldásnak bizonyult; rettenetesen sokan jelentkeztek" - mondta Choudhary a The India Times napilapnak. A férfi elmondása szerint az egyik egyetemista válaszadó nemcsak saját maga adakozott, hanem néhány ismerősét is összeszedte az akcióhoz.
Nem küldenek spamet
"Vannak olyan esetek, hogy segélykérő üzeneteket küldünk ki az előfizetőinknek. Mindezt emberi jóindulatból tesszük, és igyekszünk minimalizálni a formaságokat, ugyanakkor minden esetben meg kell bizonyosodnunk arról, hogy a kérés valóban őszinte-e" - mondta Sanjay Nandrajog, az Airtel vezérigazgatója.
Haszontalan üzenetek elküldésére éppen ezért nem nyílik lehetőség, ráadásul - a kérés típusától is függően - legfeljebb ötezer előfizetőnek küldenek üzenetet, akiket véletlenszerűen választanak ki. Így az ügyfelek nem panaszkodhatnak spamek áradatára. Az Aritel elmondása szerint ügyfeleiknek körülbelül 6-10 százaléka szokott válaszolni. Eddig csak véradást kérő SMS-t küldtek, de egyetértenek azzal, hogy a módszer más hasonló vészhelyzetben is hasznos lehet.
Hasonló eset Magyarországon is történt, amikor egy kétségbeesett apa néhány éve gyermekének keresett véradókat emailben. A levél azóta is kering az interneten, hiszen nem szerepel benne a felhívás dátuma. A hasonló akcióknál ezért nagyon fontos megjelölni, milyen határidővel várják a jelentkezőket.