További Mobil cikkek
"A mobilszolgáltatóknak ugyanakkor át kell gondolniuk az üzleti modelljüket. Most még szinte kizárólag a beszédpercekre koncentrálnak, az adatforgalmat teljesen elhanyagolják, különösen az USA-ban " - jelentette ki Robert Tercek.
Az idő elütése a tét
A szakértő megállapításai szerint Japán a mobil játékok éllovasa. A távol-keleti országban a fizetős játékok letöltése mindenekelőtt a fiatal korosztályban számít divatnak. A szakértő szerint különösen a Java-technológia fejlődése, illetve az új készülékek és a többszínű kijelzők terjedése erősíti a jövőben a mobil játékok forgalmát.
A mobil játékok kialakítása teljesen más lesz, mint a PC-n illetve játékkonzolon futó társaiké. Az előbbi konstrukciónál nem szabad szem elől téveszteni, hogy a felhasználó nem tud annyi időt szánni a játékra, mintha a számítógép előtt ülne. A mobil játékok elsődleges feladata, hogy tegyenek az unalom ellen, vagy adott esetben elüssék a buszra vagy vonatra várás idejét.
Interaktív SMS-játék a tévén
A televíziós játékokban egyre nagyobb szerepet kaphatnak az SMS-üzenetek, vélik brit szakértők. Ashley Smith, a Van Dusseldorp média tanácsadó cég szakértője szerint a felhasználókban él a vágy arra, hogy válaszoljanak a tévében zajló történésekre, és ennek az SMS kiváló eszköze lehet.
Az ilyen megoldást alkalmazó műsorok már megjelentek Finnországban, Lengyelországban és a Fülöp-szigeteken. Egyesek ezekben a műsorokban egyenesen az interaktív televíziózás hajnalát látják, hiszen a nézők sokkal aktívabb szerepet kapnak, mintha csupán a képernyőt néznék.
'A szavazáson túl kell lépni'
"Hamarosan láthatjuk, hogyan képesek a mobil eszközök befolyásolni a képernyő történéseit. De a legfontosabb, hogy kreatívnak kell lenni, túl kell lépni a puszta szavazáson" - jelentette ki Ashley Smith a GDC-n tartott előadásában.
A szakértő utalt a többszereplős televíziós játékok, például a finn WaterWar sikerére. Ezt a programot egy fiataloknak szóló kis csatornán délutánonként adják, és a nézőszám 5-10 ezer között mozog.
Vizpisztolyt kormányoz az SMS
A játékban két csapat mérkőzik néhány percen keresztül, miközben SMS-ben irányítják a játékosuk vízipisztolyát. Egyidejűleg akár 50 ember is játszhat, miközben újabb tömegek várják, hogy csatlakozhassanak.
A nem igazán széles rétegigényt lefedő műsor rendkívül jövedelmezőnek bizonyult a tévéadó számára. A statisztikák szerint az átlagos játékos 26 SMS-t küld el, nem sajnálva kereken fél fontot (185 forintot) darabjáért, emlékeztetett Ashley Smith.
Főműsoridőben kell bizonyítania
Egy fülöp-szigeteki adó, a gamechannel.tv ezzel szemben a koraesti órákban egy sor multiplayer játékot indított be. Itt nincsenek díjak, mindenki a maga szórakozására vesz részt. Az emberek mégis törik magukat, hogy az eredménylistán felül szerepelhessen a nevük.
Miközben ez az irányzat az SMS-játékosoknak felettébb ínyére van, sokan kételkednek benne, hogy a televíziós SMS-játék a nagy adókon is megvetheti a lábát. Az az elsődleges kérdés, hogy a koncepció főműsoridőben is sikeres tud-e lenni, és elszánja-e magát elegendő ember a részvételre, jelentette ki Smith.