A Bell Research és a ThinkConsulting közös felmérése szerint a vállalatok átlagosan 8,7 mobiltelefon-előfizetést tartanak fenn. A nagyvállalatok (300 fő feletti cégek) mobiltelefon-előfizetéseik számát tekintve kiemelkedő szereplői a piacnak - átlagosan 58 telefont üzemeltetnek, ugyanakkor az előfizetések átlagos száma mégsem tükrözi a szegmens alkalmazotti létszámát.
Mobiltelefon-szolgáltatók piaci részesedése ügyfélszám és előfizetések száma szerint |
Míg a vizsgálatba bevont cégek összességét (a 10 fő feletti gazdálkodó szervezeteket) tekintve minden ötödik dolgozóra jut egy előfizetés (átlagosan 22% kap rádiótelefont), a legnagyobb cégek esetében csak minden tizedik munkatárs részesül ebben a juttatásban. Ennek hátterében az áll, hogy a nagyvállalatok alkalmazottai között lényegesen több a fizikai, illetve nem vezető beosztású dolgozó, akik munkaköre nem kívánja meg a mobilkommunikációs eszköz alkalmazását.
A vállalati ügyfelek száma alapján a mobiltelefon-piac kétharmadát a Westel uralja, ugyanakkor az előfizetések száma alapján számított piaci részesedése ennél még nagyobb, 72 százalék. A Pannon GSM egyharmadnyi ill. egynegyednyi részesedést tudhat magáénak, míg a Vodafone csak néhány százalékos részt tudott "kihasítani". A jelenlét és az előfizetések száma közötti különbség arra utal, hogy a cégek több Westel, mint Pannon GSM (és Vodafone) előfizetést tartanak fenn előfizetéseik között.
A felmérés során üzleti mobil telefon előfizetésnek tekintették az előfizetéses készülékeket és az ún. "prepaid"-kártyás (előrefizetett mobiltelefon-kártyás) telefonokat is, illetve azon munkatársak mobiltelefonjait is, akiknek a számláját teljes egészében cégük fizeti.