További Mobil cikkek
Húszmillió karácsonyi SMS
Mint azt a mobilcégektől megtudtuk, a Pannon ügyfelei több mint kilencmillió, a Westel ügyfelei pedig több mint 10 millió üzenetet küldtek vagy fogadtak december 24-én. A tavalyihoz képest a Vodafone ügyfeleinek SMS-forgalma nőtt a legintenzívebben, míg tavaly december 24-én 245 ezer üzenetet küldtek a cég ügyfelei, idén több mint 835 ezret. A Pannon hálózatán a tavalyi 6,5 millióról 9,3 millióra emelkedett a december 24-i forgalom. Míg a Pannon és a Westel által közölt adatok mind az ügyfeleik által küldött, mind az ügyfeleik által fogadott üzeneteket tartalmazzák, a Vodafone számai csak az ügyfeleik által küldött üzenetekre vonatkoznak.
Az óriási forgalom ellenére a tavalyinál kevesebb fennakadás volt tapasztalható a rendszerek működésében, mivel a cégek készültek a csúcsforgalomra. A Pannon GSM például szokásos három SMS-központja mellé ideiglenesen egy negyediket is beállított, és egyéb fejlesztéseket is végeztek a rendszeren.
Koncentrált szilveszteri forgalom
Szilveszter napján a karácsonyihoz hasonló csúcsforgalom zajlott a mobilhálózatokon, ám a karácsonnyal ellentétben a szilveszteri forgalom koncentráltabb volt. A Pannon sajtóosztályától megtudtuk, hogy a korábbi években az üzenetek többségét karácsonyeste küldték, idén azonban már 23-án elkezdődött az SMS-dömping, és még 25-én is tartott, aznap 2,5 millió üzenetet küldtek az ügyfelek.
A Westel adatai szerint a szilveszteri üzenetforgalom hajnali 1 és 2 között csúcsosodott, ekkor küldték a legtöbb SMS-t a cég ügyfelei. A Westelnél december 31-én illetve újév napján összesen tízmillió üzenet ment át a hálózaton, a Pannonnál több mint nyolcmillió, a Vodafone-nál pedig közel 1,2 millió üzenetet küldtek az ügyfelek.
|