Koronavírus adatok

2021. nov. 30.
Oltottak Kórházban Elhunytak Fertőzöttek
Elza
3 °C
8 °C

Itthon is a YouTube a legnépszerűbb

2009.06.16. 15:05 Módosítva: 2009.06.16. 15:08
Felmérés készült a magyar internetezők videómegosztási kedvéről és az online fizetős tartalmak népszerűségéről. A YouTube vezet a magyar videómegosztó szolgáltatások előtt.

A nethasználók 17 százaléka, csaknem 600 ezer ember töltött már le valamilyen fizetős online tartalmat, videómegosztásban pedig 20 százalékuk rendelkezik tapasztalattal – derül ki az NRC Piackutató és a TNS közös Visitor Media Research felméréséből. A felmérést 2008 második félévében, tízezer fő megkérdezésével készítették, és elsősorban a 14-69 éves hazai internetezők szokásait vizsgálták.

Bár az egészen fiatal korosztályok, illetve a tizenévesek nethasználata meglehetősen sokrétű és aktív, az internetes fizetős tartalmak letöltésében nem ők járnak az élen. Az idősebb korosztályban is inkább a férfiak élnek ezzel a lehetőséggel: 24 százalékuk vett már igénybe ilyen szolgáltatást, míg a nőknél ez az arány csak 9 százalék. A fizetős online tartalmak közül a számítógépes, illetve mobiltelefonos szoftverek azok, amelyekre a letöltők a legnagyobb arányban (64 százalék) költenek, zeneletöltésért 35, képért, illetve videóért 31 százalékuk fizetett már – írja az IT café.

A kutatás szerint a 14-69 éves netezők 20 százaléka töltött már fel videót a világhálóra. A videómegosztásban a 14-17 éves fiatalok járnak az élen, minden második ilyen korú internetezőnek van már e téren tapasztalata. Az ennél idősebb korcsoportokban az arány jelentősen alacsonyabb: a 18-29 évesek körében 25, a 30-39 évesek között 12 százalék azok aránya, akik töltöttek már fel videót a netre. A nemek arányát vizsgálva itt is a férfiak aktívabbak, míg körükben 26, addig a nők között 13 százalék azok aránya, akik kipróbálták már a tartalommegosztás e módját.

A legnagyobb videómegosztó, a YouTube a hazai internetezők körében is vezet. A felmérés szerint a világhálóra videót feltöltők 64 százaléka a YouTube-ot használta erre a célra. A mért megosztó szájtok közül a Videa a második legnépszerűbb, a célcsoport 16 százaléka veszi igénybe, 8 százalék használja az Indavideót, 6 százalék pedig a Google Videót. (Ez utóbbit a Google idén befagyasztotta, már hónapok óta nem lehet rá tartalmat feltölteni.)