A Microsoft már több mint egy évtizede küzd az online piaccal, hatalmas pénzeket fektet be, de 1998 óta csak három olyan évet jegyeztek fel, amikor nyereségesek voltak (2004 és 2006 között). Tavaly a dotkomlufi kipukkanása óta legsúlyosabb veszteségét könyvelhette el a cégen belül az online ágazat, 1,23 milliárd dollárt.
A cégvezér Steve Ballmer most egy chicagói rendezvényen azt jelentette be, hogy továbbra is elkötelezettek az internetes üzlet, azon belül is elsősorban az online keresés mellett, és annak fejlesztésére a következő öt évben a teljes cég nyereségének 5-10 százalékát szánják. Ez az összeg öt év alatt valahol 5,5 és 11 milliárd között alakulhat, ha a cég üzleti eredményei nem változnak drasztikusan a mostanihoz képest.
Ballmer az Xboxot hozta fel példának a cég hosszú távú befektetéseire. A játékkonzolba is évekig öntötték a pénzt, és több százmillió dollár eltapsolása után sikerült meghatározó piaci szereplőt, és nyereséges üzletágat faragni belőle.
A milliárdok célpontja a Bing kereső, illetve a köré épülő szolgáltatások lesznek. A kereső indulása sikeres volt: bár tulajdonképpen semmivel nem tud többet, mint a Google, a felhasználók kíváncsiak rá, és használják. Ezt pedig a toronymagasan piacvezető Google is komolyan veszi, és a cégen belül külön csapatot alapítottak a Bing keresőalgoritmusának megfejtésére.