Az európaiak 56 százaléka rendszeres netező
Öt évvel ezelőtt a rendszeres internethasználók aránya a mostaninak csupán egyharmada volt. A fejlődés további mutatója, hogy az 56 százalékot képviselő réteg 80 százaléka szélessávú internetkapcsolattal rendelkezik. Ezzel Európa világvezető kontinens lett a szélessávú net területén.
A jelentés másik megállapítása szerint Európa a világ első igazán mobil kontinense, hiszen a mobiltelefon-előfizetések száma meghaladja a lakosok számát. A penetráció mértéke 119 százalékos.
A fiatalok a legaktívabbak
A korosztályok szerint lebontott adatokból kiderül, hogy a 16 és 24 év közöttiek a legaktívabb internethasználók: 73 százalékuk rendszeresen hoz létre vagy oszt meg online tartalmat. Az egész EU-lakosság átlagára vetítve ez az arány 35 százalék.
A 24 év alatti európaiak 66 százaléka naponta használja az internetet, ezzel szemben az uniós átlag 43 százalék. E generáció 33 százaléka a kérdezőbiztosoknak adott válaszok szerint nem hajlandó fizetni az online tartalom, például videók és zene letöltéséért vagy megtekintéséért. Mintegy 10 százalékuk azonban már fizetett ilyen szolgáltatásért.
A jelentés megállapítja, hogy az internethasználat mértéke ugrásszerűen meg fog emelkedni, amikor a fiatalabb nemzedék megkezdi szakmai pályafutását, és egyre fokozottabban alakítja, uralja a piaci tendenciákat.
Minden harmadik ember internetszűz
"A hagyományos piaci modellek megtorpanásával a vállalkozásoknak olyan szolgáltatásokat kell majd kínálniuk, amelyek vonzók a felhasználók új nemzedékének. A jogalkotóknak pedig törekedniük kell olyan feltételek kialakítására, amelyek egyrészt megkönnyítik az új online tartalomhoz való hozzáférést, másrészt biztosítják, hogy a tartalom létrehozói díjazásban részesüljenek" - olvasható az EU legfőbb végrehajtó testületének dokumentumában.
Az áttekintés felhívja a figyelmet arra, hogy Európának az eddiginél is többet kell tennie a globális versenyképességért.
Az elért eredmények mellett az is tény, hogy az uniós polgárok egyharmada még sosem használta az internetet. A fogyasztók csupán 7 százaléka vásárolt már online valamely másik tagállamban. Az Egyesült Államok és Japán még mindig megelőzi Európát az információs és kommunikációs technológiákba és a nagy sebességű, széles sávú kommunikációs eszközökbe való beruházások, valamint az innovatív piacok - például az online reklámok - fejlesztése terén.