Valér
4 °C
8 °C

Minden harmadik amerikai YouTube-ot néz

2009.08.31. 15:30
A YouTube a felhasználók számát, és a lejátszott videókat tekintve is rettenetesen megveri az összes konkurensét a legfrissebb adatok szerint. Hazai pályán lassan már nem lesz hová növekednie: a 300 millió amerikaiból 120 millió nézett júliusban videókat az oldalon.

Az internetes forgalmat mérő és elemző ComScore cég legutóbbi jelentése szerint a YouTube növekedése töretlen, és még a telítettnek tűnő amerikai piacon is képes tömegével új felhasználókat megszólítani, ezzel egyre jobban elnyomva minden konkurens videomegosztót. A júliusi adatok szerint a YouTube-nak több 120 millió egyedi látogatója volt amerikai címről, akik összesen közel 9 milliárd videót néztek meg az oldalon. Ez azt jelenti, hogy az ország népességének bő egyharmada néz YouTube-videókat, akár a videomegosztó oldalán, akár más oldalakra beágyazott formában.

A YouTube fölényét jól mutatja, hogy több nézője volt, mint a lista második (a Microsofthoz tartozó oldalak, 64,5 millióval) és harmadik (A Fox oldalai 52 millióval) helyezettjének összesen. Még durvább a YouTube dominanciája azon a listán, ahol az egy látogatóra jutó lejátszott videók alapján rangsorolt a cég. A YouTube-on egy néző júliusban átlagosan 74 videót nézett meg, a második a Viacom videomegosztó-családja (az MTV, a Comedy Central, és más tévécsatornák oldalai) 19-es átlaggal, a többi nagy rendszer alig tud a látogatónként tíz videós határ fölé kapaszkodni.

A listán két szereplő helyezése nagyon érdekes még: a látogatószám alapján hatodik, a lejátszott videókat tekintve ötödik a Hulu, ahol legálisan vannak fenn több száz tévésorozat epizódjai, az egészen frisseket is beleértve. A legális és népszerű tartalom a hirdetők számára is vonzó, és a sok reklám bőven eltartja az oldalt (ami nem mondható el például a toronymagas piacvezető YouTube-ról sem). A Magyarországról hivatalosan elérhetetlen Hulu eddig töretlen növekedése a friss adatok szerint most megtorpant, bár ez valószínűleg csak a nyári uborkaszezonnak szól, amikor a tévésorozatok nagy része szünetel, így az oldalra sem kerül fel új rész. A másik fontos szereplő a Facebook, ami húszmillió videónézővel éppen befért a top10-be, a lejátszott videók között már nincs a legjobb tízben. A 250 millió fölött járó teljes felhasználószám mellett ez elég kevésnek tűnik, itt mindenképpen erősítésre szorul a világ a legnagyobb közösségi oldala.