Erzsébet
1 °C
4 °C

Összefogott a Bing és a Wolfram Alpha

2009.11.12. 11:05
A Microsoft a százmilliós reklámkampány és a Yahoo keresőüzletágának beolvasztása után újabb húzással próbálja a Binget a Google életképes vetélytársává tenni: a Wolfram Alpha tudományos kereső eredményeit integrálják a rendszerbe.

A cinikusabb kritikusok már a Wolfram Alpha tudományos kereső megjelenésekor célozgattak arra, hogy a rendszer önmagában teljesen használhatatlan, és csak azért fejlesztették, hogy egy feltörekvő Google-konkurens megvegye egy zsák pénzért.

A jóslat most bevált, bár a pénzügyi részletek titkosak, az biztos, hogy a Wolfram Alpha szupertitkos (és állítólag szuperintelligens) algoritmusai ezentúl a Microsoft Bing keresőjében is dolgoznak majd. A tudományos kereső eredményei nem vesznek el a Bing találati listáiban: ha a rendszer úgy érzi, hogy az adott keresőkifejezésre a Wolfram hasznos információkat talált, azt külön kiemelt helyen a találati lista tetején mutatja meg. A fejlesztők a BMI (body mass index, vagyis testtömegindex) kifejezést hozták fel példának, amire a Bing alapban ad több ezer linket, olyan oldalakról, ahol ez a kifejezés előfordul, a Wolfram Alpha pedig ehhez pluszban a saját testtömegindex-kalkulátorát adja.

A szakma nincs meggyőződve arról, hogy ez az együttműködés növelni tudja a Bing piaci részesedését, de az biztos, hogy felfrissíti a kereső iránti érdeklődést, ami a májusi indulás és a látványos reklámkampány óta mára kicsit leült. A Hitwise legutóbbi (októberi adatokat elemző) felmérése szerint a Bing lassan, havi néhány százalékkal növeli a felhasználói táborát, most éppen az amerikai keresések 9,6 százalékát szolgálja ki, szemben a Yahoo 16 és a Google 70,6 százalékával.

Igaz, egy nyári megegyezés értelmében a Yahoo kereséseit is a Bing fogja kiszolgálni a következő tíz évben, ezzel fog a Microsoft elszakadni végre a tízszázalékos küszöb ostromlásától, ahol a Bing bevezetése előtt a Microsoft Live Search is állt.

Az amerikai keresőpiac egyébként egyre jobban koncentrálódik, a három nagy mellett az ask.com él meg úgy-ahogy (2,6 százalékos piaci rész), a maradék 52, mérhető forgalommal bíró kereső az összes keresés 1,1 százalékát adja csak összesen.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?