Nyomorúságos életünkről írunk legtöbbször a Facebookra

2009.12.23. 14:27 Módosítva: 2009.12.23. 14:27
A Google és a Yahoo rendszeresen közzéteszi év végén, mik voltak a keresőbe beírt legnépszerűbb kifejezések. Idén ehhez a hagyományhoz csatlakozott a Facebook is: a világ legnagyobb közösségi oldala a státuszüzenetekbe beírt szövegek (majdnem 13 milliárd komment 2009-ben) alapján készített statisztikát, amiből az látszik, hogy milyen témák érdekelték a 350 millió felhasználót (akiknek egyébként a tizede napi rendszerességgel frissíti a státuszüzenetét).

A statisztikában nem konkrét szavak és kifejezések, hanem témakörök szerepelnek, a listát pedig a Facebook-alkalmazások vezetik, azon belül is a Farmville. Ez persze egy kicsit csalás, hiszen ezek a játékok folyamatosan automatikus bejegyzéseket írnak a felhasználó üzenőfalára, ha az elért valamit a programban (és ezekben természetesen szerepel az alkalmazás saját neve).

A második helyre szorult, de tulajdonképpen a felhasználók által írt, nem automatikus üzenetek leggyakoribb témája az FML. Ez a szleng-rövidítés a “fuck my life” kifejezés rövidítése, és nagyjából annyit tesz magyarul, hogy szar az élet. A kifejezést 2009 tavaszán kezdte el boldog-boldogtalan használni, néhány mondatban előadott történetek lezárásaként, aztán nyáron kicsit kiment a divatból, de most a reneszánszát éli, még egy könyv is megjelent a legjobb FML-sztorikkal (az alcím: vicces, amikor nem veled történik). A statisztikából az is kiderül, hogy leggyakrabban hétfőn és kedden szar az ember élete annyira, hogy ezt a Facebookon megossza az ismerőseivel.

A harmadik leggyakrabban előkerülő téma a H1N1-vírus és az újinfluenza volt, a negyedik pedig a 2009-ben meghalt hírességek, azon belül is elsősorban Michael Jackson, akinek a halála napján a nevét tízezerszer többet írták le a facebookozók, mint egy átlagos napon. Patrick Swayze halála rázta meg még nagyon a közösséget, róla kétharmadannyian beszéltek a halála napján, mint Jacksonról.

A családdal kapcsolatos kifejezések szerepelnek az ötödik helyen, és az új mozifilmek címei a hatodikon (a New Moon volt a legnépszerűbb köztük, aztán a Harry Potter és a Transformers, igaz a felmérést még az Avatar premierje előtt lezárták). A sport jött be a hetedik helyen, a Facebook Amerika-központúságát jelzi, hogy a két leggyakoribb kifejezés ebben a témában a Pittsburgh Steelers amerikaifoci- és a New York Yankees baseball-bajnokcsapatának neve volt.

A top10 utolsó helyein az egészségügy (Obama sokat vitatott reformja kapcsán elsősorban), maga a Facebook, és a Twitter jött be, utóbbi azért érdekes, mert a Twitter hasonló listáján viszont nyoma sincs a Facebooknak. Lady Gaga és a slágerei egymagukban lenyomták az összes többi popsztárt (12. hely), és a vallási témák is befértek a lista 14. helyére.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM