Fülöp, Evelin
15 °C
27 °C

A Chrome már a harmadik legnagyobb böngésző

2010.01.04. 11:49
Az év utolsó hónapjának újra az Internet Explorer volt a nagy vesztese, a Firefox stagnál, a Chrome és a Safari viszont halad előre.

A Net Applications piackutató cég friss jelentése szerint a Google 16 hónapja elindított böngészője, a Chrome újabb mérföldkőhöz érkezett, mivel történetében először decemberben világszinten megelőzte az Apple Safariját, így a két nagy, az Internet Explorer és a Firefox után a harmadik helyet fogalja el.

Ez nem jelenti azt, hogy a Chrome most már valóban súlyos szereplő: egyelőre csak az történt, hogy innen-onnan összeszedett 0,7 százalékpontos növekedést, és ez elég volt az előrelépéshez, ám a 4,63 százalékos piaci részesedés még a Firefox 24,61 százalékától is nagyon messze van, nem beszélve az Explorer 62,69 százalékától. Valószínűleg minden konkurens böngészőtől elraboltak felhasználókat, mivel novemberhez képest mind az IE, mind a Firefox veszített népszerűségéből (ugyanakkor a Safari is emelkedett 0,1 százalékponttal, az Opera pedig a 2,4 százalékos decemberi szeletével története eddigi legjobb eredményét produkálta).

A legnagyobb bukta az Exploreré, a Microsoft böngészője egy hónap alatt közel egy százalékot veszített. A Chrome növekedése mögött az állhat, hogy hosszú várakozás után megjelentek a maces és a linuxos verziók belőle.

A tendenciák miatt leginkább a Microsoft aggódhat, az elmúlt fél évben havonta átlagosan közel egy százalékos visszaesést könyvelhetnek el, és az év eleje óta tartó trendet az Internet Explorer egyébként elégedettséggel fogadott, tavasszal megjelent 8-as verziója sem tudta mérsékelni. A cég nem túl határozott kampányt folytat a nyolc éve kiadott IE 6-os lecserélése érdekében, de az még mindig komoly szereplő, a Net Applications szerint közel annyian használják ezt az elavult szoftvert, mint a Firefoxot. Az viszont biztató, hogy a három IE közül (6-os, 7-es, 8-as) decemberben (megjelenése óta először) a 8-as verzió érte el a legjobb eredményt.

A munkahelyeken gyakorlatilag egyeduralkodó Internet Explorer mindig a szabadságolások idején veszít leginkább piaci részesedéséből, hiszen ilyenkor nem működnek ezek a számítógépek, és ez befolyásolja a mérés eredményeit. A januári-februári statisztikák reálisabb képet mutatnak majd a böngészők piacáról.